Citymaid utfører vask som normalt i tiden fremover. 

Vasker du selv, har du her en oversikt med gode råd til vask og renhold som du kan laste ned (pdf).

Rutiner servicemedarbeidere

  • Vi har etablerte og gode rutiner for å hindre smittespredning. Vi har alltid stort fokus på håndhygiene og vi bruker engangshansker inne hos kundene (som selvsagt kastes etter hvert kundebesøk). Vi bruker alltid kluter og mopper kun til ditt hjem, og disse vaskes på 90 grader i vårt eget vaskeri.
  • Covid-19 er et virus med membran, noe som gjør det enkelt å inaktivere utenfor kroppen. Vi anbefaler vask med mikrofiber og fettløselig såpe til vanlig husvask.
  • Våre servicemedarbeidere kjører egne CityMaid-biler og vi tørker over kontaktflater i bilen med mikrofiber og fettløsende såpe med jevne mellomrom.
  • Vi har også skitten og ren sone i våre biler for utstyret som benyttes i de ulike hjem.
  • Utstyr vaskes hver dag – og kontaktpunkter på utstyr vaskes mellom kunder.
  • Da en del av våre kunder fortsatt har hjemmekontor og er hjemme når vi kommer, etterstreber våre servicemedarbeidere å holde minst 1-2 meters avstand. De vil heller ikke håndhilse på nye kunder, dette for å beskytte både kunder og servicemedarbeidere.
  • De bruker blå skoovertrekk (engangs) over innesko/rene sko. Disse tas på inne hos kunden og kastes etter bruk hos den enkelte kunden.
  • Vi får spørsmål om hvorfor vi ikke bruker maske, og det er fordi FHI ikke anbefaler bruk av maske. Bruker man masken feil – som man lett gjør – så er man ifølge FHI mer utsatt. Endrer FHI på sine anbefalinger så følger vi disse rådene.

Desinfisering med Ozonvann

Vi vasker normalt med såpe og mikrofiberklut. Hvis ønskelig kan vi også desinfisere alle berøringspunkter med ozonvann og tørr mikrofiber. Dette er et meget miljøvennlig alternativ til andre produkter som klor og alkohol. Les mer om desinfisering med ozonvann her

Her kan du laste ned rutinebeskrivelsen kommunisert til våre servicemedarbeidere (engelsk, pdf)

Karantene – kunder og servicemedarbeidere

  • Vi forholder oss til de enhver tid gjeldende råd som FHI gir.
  • Eventuelle kunder som er satt i karantene eller er syke, vil ikke kunne motta tjenester fra oss. Generelt vil vi si at våre kunder, ved sykdom, er flinke til å ta kontakt for å avbestille vasken.
  • Informasjon til alle våre avdelinger er sendt vedrørende håndhygiene og smitte, og denne er også kommunisert til våre servicemedarbeidere.

Våre avbestillingsregler

  • Er man satt i karantene, så kan vi ikke gjennomføre vasken. Ta kontakt med oss snarest mulig.
  • Har du symptomer på luftveisinfeksjon eller er syk, så kan vi ikke gjennomføre vasken. Ta kontakt med oss.
  • Har man hjemmekontor eller er hjemme med barn og av den grunn avbestiller på kort varsel, så vil dette medføre en kostnad for våre kunder

Vi ønsker selvsagt å vise fleksibilitet, vi kan gjerne flytte vasken, eller vi kan ta utvendig vindusvask for deg. Har du spørsmål, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss.