Her finner du spørsmål & svar på de mest vanlige spørsmålene om våre tjenester og levering av disse.

Hva hvis jeg ikke er fornøyd?

Vi har fornøydgaranti! Du skal få tjenesten utført etter den standard som vi har avtalt og som står i avtalen. Er du ikke fornøyd, så er det viktig at du sier ifra innen 48 timer via telefon, chat eller epost. Vi tar klagen alvorlig og vurderer da beste løsning. Hører vi ikke fra deg regner vi med at du er fornøyd. Vi blir jo glade for skryt også da.

Hvordan beregnes prisen for fast avtale?

For fast rengjøring gis det fast pris pr. gang/oppdrag. Prisen beregnes ut ifra en mal i forhold til kvm på bolig og hyppighet. Vi trenger ikke komme på befaring. Gjennomsnittsprisen på fast hjemmeservice ligger på 2000 – 3.500 for 2 oppdrag i måneden alt avhengig av størrelse m.m.

Hvordan betaler jeg og når kommer faktura?

Du kan betale via avtalegiro eller få tilsendt faktura. Avtalegiro er den rimeligste betalingsformen. Bestiller du via bestillingsløsningen kan du også betale med kort – dette er kun mulig via bestillingsløsningen. Vi har dessverre ikke anledning til å legge inn kortbetaling på andre bestillinger, da all behandling av kortinfo går via DIBS.

Avtalegiro og bankkort vil bli trukket automatisk etter hver vask.
Faktura for fast vask vil bli sendt så snart all vask i samme mnd er utført.
Faktura for engangsvask/flyttevask vil bli sendt ut så raskt som mulig og innen én uke etter vasken er utført.

Hvor ofte kan vi vaske?

Det folk flest velger er hver andre uke – men du kan få vask hver uke, hver 14 dag eller hver 4 uke.

Hvilke dager vasker dere?

Vi vasker mellom 8-17 mandag til fredag. Vi vasker normalt ikke i helger – unntaket er flyttevasker og hovedrengjøring. Ved spesielle anledninger kan vi vurdere dette fra oppdrag til oppdrag.

Hvor lang tid binder jeg meg for?

Vi har ingen bindingstid. Vi har imidlertid 1 måneds oppsigelsestid fra den 1 i måneden – som de fleste abonnementstjenester har. I henhold til Lov om opplysningsplikt og angrerett av 2014 har Forbruker rett til å gå fra avtale om kjøp av tjeneste i inntil 14 dager etter inngåelse av avtale. Les våre avtalevilkår her

Kan jeg avbestille vask i avtaleperioden?

Du har 4 avbestillinger pr. år. Dette er som regel nok til å dekke behovet for å avbestille for påske, sommer og jul. Vi kan også flytte vasken din til en dag eller uke som passer bedre for deg. Avbestilling og endringer må skje senest 14 dager før service utføres og må meldes skriftlig på epost til ditt avdelingskontor. Ved for sen avbestilling, endring eller oppmøte etter avtale hvor service ikke kan utføres, faktureres oppdraget i sin helhet. Byttes service til en annen uke, opprettholdes den opprinnelige servicefrekvens.

Får jeg fast dag og fast tid?

Før oppstart får du fast dag. Teamet kommer mellom kl.08.00-16.00. Vi gir ikke noe klokkeslett der det ikke er noen hjemme og vi har fått nøkkel. Vi trenger litt frihet i forhold til at kjøreruten til kundene kan endre seg og da er det vanskelig å låse seg til et fast klokkeslett. Men vi kan avtale at vi kommer innenfor et fast tidsintervall  – med oppmøte enten mellom 8-12 eller 12-16.

Hva med alarm?

Veldig mange har alarm. Vi setter pris på at den enten er avslått den dagen vi kommer eller at vi får egen kode. Vi må ha all informasjon om dette i avtalen.

Hvordan gjør vi det med nøkler?

Mange er ikke hjemme når vi kommer. Da er det fint med nøkler. Vi har et trygt og godt sikkerhetssystem for nøkler. Mer informasjon om dette kan gis direkte. Nøkler må være avlevert før oppstart eller utleveres på første besøksdag. Du kan levere til ditt nærmeste distriktskontor – eller hos en nabo som er hjemme, hvis du foretrekker det.

Hva hvis jeg ønsker andre tjenester?

Du kan også bestille andre tjenester fast som f.eks hovedrengjøring, vindusvask, sengetøyskift, rydding og vask av hvitevarer som kjøleskap. Eller du kan ringe når du ser du trenger det. Vi gir da en pris på dette før vi setter i gang.

Hva hvis servicen faller på en helligdag?

Faller din faste tjeneste på en helligdag, så finner vi en annen dag den uken eller uken før. Det får du muntlig eller skriftlig beskjed om.

Vi har hund, hva gjør vi med den?

Medarbeiderne er vant til at husdyr er hjemme. Vi setter pris på at vi får vite all nødvendig informasjon om dette på forhånd, og at de gjerne den dagen/de timene er på eget rom. Noen tar med seg hunden den dagen vi kommer.

Får jeg samme servicemedarbeider eller team hver gang?

Vi sender samme team så langt det lar seg gjøre. Serviceteamene har sine faste kunder, sin faste kjørerute og hvert sitt geografiske område. Blir det sykdom, ferie eller annet så kommer andre servicemedabeidere.

Hvem er de som kommer?

Våre medarbeidere er fast ansatt hos oss. De er vårt ansvar. Vi har intervjuet dem, sjekket referanser og gitt de teoretisk og praktisk opplæring. Vi har tett kontakt og oppfølging. Våre medarbeidere skal være blide og trivelige og kunne jobben sin. Teamet er uniformert, har id-kort og kjører en CityMaid bil eller med et CityMaid skilt.
Teamet snakker enten litt norsk eller gjør seg forstått på engelsk.
Teamet har med seg et klistremerke med en rfid brikke som settes i dørkarmen, og de skanner seg inn og ut. La denne stå. Denne er for registrering av oppdraget og for fakturering.

Hva hvis det skjer et uhell og noe blir ødelagt?

Våre kunder er forsikret dersom vi, mot formodning, skulle komme til å skade en gjenstand når oppdraget utføres. Hvis, mot formodning, noe skulle bli ødelagt i forbindelse med renhold, må kunden ta kontakt umiddelbart og senest innen 48 timer. Ved evt. erstatning så følges normale forsikringsvilkår hvor det gjøres fradrag for alder, slitasje og gjenværende sannsynlig brukstid. Erstatning gjelder kun der hvor gjenstanden er i forskriftsmessig stand, tilkoblet på forskriftsmessig måte og hvor gjenstandens vedlikeholdsplan har blitt fulgt.