Du har kanskje fått med deg at CityMaid fyller 30 år i år. Men har du fått med deg at vi har lansert en ny bestillingsløsning som gjør det mye enklere for deg som kunde å bestille vask?
Eventyret startet i 1987 hvor gründerne av CityMaid ble inspirert av lignende selskaper i USA, og tok ideen med hjem til Norge i 1987. På den tiden ble bestillinger tatt imot pr. telefon og nedtegnet med penn og papir på ordreblokker med sju gjennomslag. Siden gikk vi til innkjøp av både telefaks og EDB-maskiner. Det funket det også – den gangen – men veldig godt at det har utviklet seg videre.
Med riktig kunnskap om faget, rett fokus og solid innsats er CityMaid i dag en anerkjent og kjent markedsleder innenfor renhold i private hjem. Men selv om vi lever av å levere en praktisk tjeneste utført av menneskehender – må også vi henge med i utviklingen. Vi må følge med i tiden og la oss digitalisere.
Ny teknologi
Etter hvert som årene gikk ble CityMaid nysgjerrige på ny teknologi og hoppet på nye trender for å følge med. Vi opprettet firmaside på Facebook allerede i 2009, og var blant de første i Norge som opprettet Twitter-konto samme år. I 2015 opprettet vi blogg med vaskerelaterte tips og samfunnsnyttige artikler som ble delt med folket. Bloggen ble veldig godt mottatt og er senere blitt en stor kilde til flere besøk på websiden vår.
I 2016 opprettet vi bedriftsprofil på LinkedIn hvor vi deler våre synspunkter vedrørende det svarte markedet, delingsøkonomien og andre bransjerelaterte nyheter og artikler. Vår webside fikk dette året også et stort ansiktsløft og ble slått sammen med bloggen.
Samme år var debatten om delingsøkonomi i vinden og vi fikk nye konkurrenter i formidlingsselskaper samt diverse vaskehjelpapper. Men den aller største konkurrenten vår har vært og er det svarte markedet. Denne konkurransen er med på å skjerpe og videreutvikle oss og på mange måter er dette «adapt or die». Dette ble derfor startskuddet for å digitalisere oss ytterligere.
En bestillingsløsning gjør det enklere for kunden å bestille
Vi ønsket å gjøre det enda enklere for våre kunder med en ny digital bestillingsløsning. Eller OOS (Online Ordering System) som vi kaller det internt hos oss. Og det er ingen tilfeldighet at denne ble lansert samme år som CityMaid fyller hele 30 år. Vi synes det er en flott markering av 30-årsjubilanten.
Sammen med Systemica og CRM Norge har vi fått utviklet en bestillingsløsning vi er veldig stolte av. Som alle vet, kan alle digitale løsninger ha litt oppstartsproblemer – vår var ingen unntak. Vi valgte derfor å ha en myk lansering av løsningen, uten for mye blest og ståhei. På den måten har vi fått testet ut løsningen og fått rettet opp småfeil samt gjort den enda bedre underveis.
Løsningen ble lansert i august 2017. Har du lyst til å teste den? Sjekk pris og evt. bestill vask her. Legg inn postnummer, velg tjeneste og med noen enkle steg kan du få sjekket pris på vasken din og bestille til ønsket dato.
Du kan selv velge om du ønsker å betale med kort eller faktura. Trygt og godt for deg som kunde og enklere for oss å behandle.
Videre utvikling
Vi ønsker å ha en løsning som er best for våre kunder – så har du en kommentar eller et ønske om noe som mangler, tar vi imot dette med takk. Det vil bli tatt med ved neste korsvei når vi videreutvikler løsningen.
Vi kan også røpe at vi vurderer en chatløsning på websiden – noe som vil gjøre det enklere for deg som kunde å ta kontakt og å få hjelp.