Spørsmål & svar

Her finner du spørsmål & svar på de mest vanlige spørsmålene om våre tjenester og levering av disse.

1. Hvor ofte kan vi vaske?
Det folk flest velger er hver andre uke – men du  kan få vask hver uke, hver 2. eller hver 4 uke.  Det vi ikke alltid kan love er at du får den dagen du ønsker seg, men når du har fått en dag kan vi alltids prøve å justere dag etter hvert.

2. Får jeg samme servicemedarbeider eller team hver gang?
Ja, så langt det lar seg gjøre. Medarbeiderne har sine faste kunder, sin faste rute og geografiske område. Blir det sykdom, ferie eller annet så kommer andre servicemedabeidere.

3. Hvor lang tid binder jeg meg for?
Du får en serviceavtale hvor det står at avtalen er løpende med 2 måneders skriftlig oppsigelse fra vi får den. Det forutsettes at du er fornøyd.

4. Kan jeg avbestille i avtaleperioden?
Ja, det kan du. Du har 4 avbestillinger pr. år. Dette er som regel nok til å dekke behovet for å avbestille for påske, sommer og jul.

5. Får jeg fast dag og fast tid?
Før oppstart får du fast dag. Teamet kommer mellom kl.08.00-17.00. Vi gir ikke noe klokkeslett der det ikke er noen hjemme. Vi trenger litt frihet i forhold til at kundenes geografi kan endre seg og da er det vanskelig å låse seg til enkelte klokkeslett. Unntaket er eldre som er hjemme og som vi har gitt et tidsintervall.

6. Hvem er de som kommer?
Våre medarbeidere er fast ansatt hos oss. De er vårt ansvar. Vi har intervjuet dem, sjekket referanser og gitt de teoretisk og praktisk opplæring. Vi har tett kontakt og oppfølging. Våre medarbeidere skal være blide og trivelige og kunne jobben sin. Teamet er uniformert, har id-kort og kjører en CityMaid bil eller med et CityMaid skilt.

Teamet har med seg et klistremerke med en rfid brikke som settes i dørkarmen, og de skanner seg inn og ut. La denne stå. Denne er for registrering av oppdraget og for fakturering.

7. Hva hvis det skjer et uhell og noe blir ødelagt?
Hvis vi er uheldige og noe blir ødelagt, og det er vår skyld fullt og helt, så dekker vi selvfølgelig skaden. Vi har prosedyre for dette. Medarbeiderne skal behandle alle dine eiendeler med normal forsiktighet. Medarbeiderne er forsikret i ditt hjem gjennom yrkesskadeforsikring som vi har.

8. Hva med alarm?
Veldig mange har alarm. Vi setter pris på at den enten er avslått den dagen vi kommer eller at vi får egen kode. Vi må ha all informasjon om dette i avtalen.

9. Hvordan gjør vi det med nøkler?
Mange er ikke hjemme når vi kommer. Da er det greit med nøkler. Vi har et trygt og godt sikkerhetssystem for nøkler. Mer informasjon om dette kan gis direkte. Nøkler må være avlevert før oppstart eller utleveres på første besøksdag.

10. Hva hvis jeg ikke er fornøyd?
Du skal få tjenesten utført etter den standard som vi har avtalt og som står i avtalen. Er du ikke fornøyd, så er det viktig at du sier ifra innen 48 timer via telefon, mail, faks eller brev. Vi tar klagen alvorlig og vurderer da beste løsning. Hører vi ikke fra deg regner vi med at du er fornøyd. Vi blir jo glade for skryt også da.

11. Hva hvis jeg ønsker andre tjenester?
Du kan også bestille andre tjenester fast som f.eks hovedrengjøring, vindusvask, sengetøyskift, rydding, stryking og vask av hvitevarer som kjøleskap. Eller du kan ringe når du ser du trenger det. Vi gir da en pris på dette før vi setter i gang.

12. Hvordan beregnes prisen for fast avtale?
For fast rengjøring gis det fast pris pr. gang/oppdrag. Prisen beregnes ut ifra en mal i forhold størrelse på bolig og hyppighet. Vi kommer også gjerne på kundebesøk. Gjennomsnittsprisen på fast hjemmeservice ligger på 2000- 3.500 for 2 oppdrag i måneden alt avhengig av størrelse m.m.

13. Hva hvis servicen faller på en helligdag?
Faller tjenesten på en helligdag, så finner vi en annen dag den uken eller uken før. Det får du muntlig eller skriftlig beskjed om.

14. Vi har hund, hva gjør vi med den?
Medarbeiderne er vant til at husdyr er hjemme. Vi setter pris på at vi får vite all nødvendig informasjon om dette på forhånd, og at de gjerne den dagen/de timene er på eget rom. Noen tar med seg hunden den dagen vi kommer.

15. Hvordan betaler jeg?
Det er enten via avtalegiro eller få tilsendt faktura. Avtalegiro er den rimeligste betalingsformen.

Disse er de mest vanlige spørsmål & svar. Ta gjerne kontakt for mer informasjon.

Vi hører gjerne fra deg >>